22 Eylül 2017 Cuma

SIRBİSTAN/ KARADAĞ GEZİSİ

Yazı yazmakta bisiklet sürmek gibi sanırım uzun süre yazmayınca insan yazıya başlamaya cesaret edemiyor. Uzun bir aradan sonra benim itici gücüm ise Sırbistan ve Karadağ a 7 günlük seyahate çıkmam oldu. Öncelikle şunu belirteyim geziye tek başıma gitmedim. Ablam ve ablamın arkadaşıyla seyahati planladık. Ve kesinlikle grup halinde olmanın avantajı olduğunu düşünüyorum.  Yalnızlıktan hoşlanmıyorsanız ya da partiden partiye koşup arkadaş ortamı yaratmak gibi bir huyum yok diyorsanız arkadaşlarınızla gittiğiniz bir tatilden daha çok keyif alacağınızı düşünüyorum. Bu yazıda kendi yaptıklarımı yediklerimi gördüklerimi sizlerle paylaşacağım eğer balkan ülkelerine gitme gibi bir düşünceniz varsa bu yazıda kendi gezi planınız için yararlı bilgiler bulabilirsiniz.
30 Temmuz akşamı uçakla Sırbistana geçtik. Gidiş-dönüş biletlerini Sırbistandan aldık çünkü Karadağ’dan dönmek çok pahalıya mal oluyor. Şöyle söyleyeyim Sırbistandan gidiş dönüş biletini 900tlye almışken Karadağ için sadece tek yön bileti 900 tl olarak gözüküyordu. Bu yüzden gezi rotasını Sırbistan-Karadağ-Sırbistan olarak belirledik. Hepsini birden anlatmak uzun olacağı için gün gün paylaşmayı düşünüyorum. Tabi bu kadar mesafe koymamak şartıyla :D

30 AĞUSTOS BELGRAD

Akşam saatlerinde Belgrada vardık ve ilk işimiz elimizdeki Euroyu Sırp dinarına çevirmek oldu. Biz parayı havaalanında çevirttik çünkü otobüs için gerekliydi fakat tüm paranızı burada çevirmemenizi öneririm. Komisyon aldıkları için daha az para elinize geçiyor halbuki şehrin içinde her köşede bir döviz bürosu bulabilirsiniz. Buralarda çevirtmek daha karlı olacaktır.
BAKINIZ:
2,00%  ile 58,42 dinar kesilen havaalanı fişi

0 kesinti ile net para 😎

Havaalanı şehrin içinde değil bu yüzden 72 ya da A1 numaralı otobüsleri kullanmanız gerekebilir.

Biletleri şoförden satın alabiliyorsunuz yaklaşık 150RSD. Otobüste kimsenin bilet basmadığını ya da para ödemediğini görünce kendimi biraz kötü hissetsem de duraklarda ansızın binen biletçileri gören kaçak yolcuların inme telaşı beni baya güldürdü. İnsanların kartlarını tek tek isteyip ellerindeki cihazlarla kontrol ediyorlarmış. Biletler ucuz olsa da cezası yüksek o yüzden çakalla çakal olmayı denememenizi öneririm. Binerken akbil basmayan ama denetmenden kaçmayan insanların aylık akbil benzeri bir şeyleri olduğunu düşünüyoruz. Tabi tam olarak sistemi bilemediğimden bir şey diyemiyorum belki de paşa paşa cezalarını ödüyorlardır. 😃  Otobüsten inince kalacağımız yeri bulup yerleştik. Akşam olduğu için sadece etrafı keşfetmekle yetindik. Ama geç saatlere kadar sokakların kalabalık olduğunu ve rahatça dolaşıldığını görebilirsiniz. Sırbistan Sırp dinarı kullandığı için çoğu şeyi çok ucuza bulabiliyorsunuz. Bu kısa zaman aralığında bile Belgrad bende iyi bir izlenim bıraktı son gün buraya geri dönmek üzere Belgradla vedalaştık.

Gün gün yazmaya devam edeceğim takipte kalın 😎😉