5 Mart 2020 Perşembe

TİYATRO TAVSİYELERİM

Merhaba, bu yazıda size izlediğim 3 tiyatro oyunundan bahsetmek istiyorum. Bu oyunlar "Dünyada Karşılaşmış Gibi", "Zengin Mutfağı" ve "Lilian'ın İtirafları".  Normalde beğenmediğim bir oyun olduğunda yazmamayı tercih ediyorum ama benim gibi internette iyi yorumlar okuyup hayal kırıklığı yaşamamanız için ilk kez beğenmediğim bir oyunu da paylaşacağım.
Öncelikle yazıyı rahatça okuyabilirsiniz. Oyunların içeriklerini anlatmayacağım.  Sadece oyuncuları, oyun akışını ve sevdiğim sevmediğim yönlerini paylaşmak istiyorum. Bir eleştirmen değilim sadece bir izleyici olarak yazıyorum bu yüzden sürç-i lisan edersem affola :)


Zengin Mutfağı

Şener Şen'in harika oyunculuğu için bile gidilebilecek bir oyun. Ama diğer oyuncularında başarılı olduğunu belirtmek isterim. Bu oyun benim için ekstra değerliydi. Çünkü siyaset bilimi okumuş bir öğrenci olarak oyunun dönemi ilgimi çeken, üzerine dersler aldığım ve hakkında kitaplar okuduğum bir dönemdi. Eğer Türkiye'nin yakın siyasi tarihi ile ilgiliyseniz keyif alacağınıza eminim.Oyunun kıyısından köşesinden dolanıp şunları söyleyebilirim. Oyunda Şener Şen' e hem çok güldüm hem saygı duydum. Bir oyunda ince espri ve güzel bir mesaj olunca dayanamayıp sevdiğim insanları toplayıp tekrar tekrar izlemek isterim. Bu oyun da benim için öyle. Ama oyunu komedi olarak değerlendirmek yanlış olur. Çok güldüğüm sahneler olsa da bir acı gerçeğe dayanıyor. Yani küçük çocukların eğlenebileceği bir oyun değil.Ama üniversiteden arkadaşlarla toplaşıp toplaşıp gidilebilir.Gerçi bilet bulması kolay değil çünkü çok çabuk tükeniyor. Biletleri Biletix'de var. Fiyatları 90 tl'den başlıyor. Güzel zaman geçirebileceğiniz kaliteli bir oyun olarak şiddetle tavsiye ederim. :)

Dünyada Karşılaşmış Gibi

Çok çok beğendiğim ve cidden farklı bir deneyim sunan bu oyunu kesinlikle görün derim. Oyun da eşzamanlı olarak iki ayrı sahnede oyun oynanıyor. Sahnede buna özel dizayn edilmiş. camekan bir sahneden oyunu kulaklıklar ile izliyorsunuz. 1. perde bittiğinde sahnenin diğer tarafına geçerek izlediğiniz kısmın arkaplanında olanları izliyorsunuz. İnanılmaz eğlenceli ve farklı. Oyunun teknik özellikleri dışında da başarılı olduğunu söylemem gerekli. Kırmızı halı gibi bir oyuncu kadrosu var: Alican Yücesoy,Fatih Artman,Defne Kayalar, Okan Yalabık,Öner Erkan, Serkan Keskin,Settar Tanrıören....
Harika oyunculuklar ve oturmuş güzel karakterler görüyoruz.Her türlü duyguyu size yaşatıyor ve oyun bittiğinde suratınızda kocaman bir tebessüm oluşuyor.Tam 110tl- öğrenci 75tl olacak şekilde biletinizi Biletix'den alabilirsiniz.

Lilian'ın İtirafları

Aslında bu oyun hakkında yazmayı düşünmüyordum. Ama her oyunu beğenmediğimi bilin istedim.😂 Anlayacağınız üzere bu oyunu beğenmedim. Ama bi' sorun neden beğenmedim.😅  Şimdi bu oyun çok profesyonel bir oyun değil bu yüzden de üstteki oyunlarla karşılaştırmıyorum. Fakat oyun için internette okuduğum onca iyi yorumdan sonra hayal kırıklığına uğradım. Hiç gülmezsiniz demiyorum ama ince espriler yerine daha yüzeysel espriler yer alıyordu. Bunun dışında oyunda gereksiz yere uzatılmış sahneler vardı.Yanı oyun aslında tek perde oynanabilecekken uzatılıp 2 perde yapılmış gibiydi. 1. perdeden sonre belki 2. perde daha iyi olur dedik ama 1. perdeden farklı olmadı. Saygısızlık olmaması adına oyundan çıkmadık ama bir daha  gitmem dediğim ve gidecek olanlara da önermediğim bir oyun. Zevkler ve renkler tartışılmaz benim tarzım değildi belki de. Absürt komedi olarak değerlendirebiliriz ama üzülerek söylüyorum absürt komedi  için bile çok zorlama olduğunu ve oyuncuların bile oynadıkları oyundan keyif almadığını düşünüyorum. Tam 45tl, öğrenci 35tl olarak Biletix'den alabilirsiniz.


Evet bu yazı nispeten daha kısa oldu ama oyunların ayrıntılarına girmek istemedim. Sormak istediğiniz sorular olursa yorum yazabilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Sevgilerr...

BENEKLİ BAYKUŞ

1 yorum:

  1. Tavsiyeler için teşekkürler Burcu Hanım. İlk fırsatta eşimide alıp 'Dünyada karşılaşmış gibi' oyununa gitcem.

    YanıtlaSil