26 Ağustos 2019 Pazartesi

VİYANA KAHVESİ



Merhabalar, yine verilen sözlerin tutulmadığı bir yazının ardından yeni bir yazı ile karşınızdayım. 😞Evet aylar önceki yazımda artık düzenli olarak paylaşım yapacağıma söz vermiştim. Beni okuyan var mı bilmiyorum ama bu söz başta kendim içindi. Maalesef tutmadım sözümü.  Bir itiraf niteliğinde olan girişimi bir kenara bırakarak konumuza gelmek istiyorum. Bu yazının konusu çok tatlı çünkü konumuz Viyana Kahvesi🙌 ve onun tatlıları👏 efenim.

Viyana kahvesi Galata kulesinin eteklerinde ufak ama nămı yayılmış çikolatası ile ünlü bir tatlıcı dükkanı. Ufak dediğime bakmayın Kadıköy’deki bir çikolata dükkanına oranla aynı anda daha fazla müşteriye hizmet verebiliyor. Biz 3 kişi gittik ve çok fazla sıra beklemeden girebildik. Sıra beklerken en hoşuma giden şey kapıda isminizi bir kağıda yazarak sıraya almaları oldu. Ayrıca eğer okursa buradan o beyefendiye sevgiler👋, gayet hoş karşılıyor. Bunu belirtme sebebim bazı yerlerde çalışan kişilerin adeta müşteriden nefret edercesine davranması. Bu yüzden olması gereken davranış nezaket gibi gelebiliyor. Çok da uzatmadan bu hoş karşılama için teşekkür edip nedir, ne değildir ona geçelim.

Viyana kahvesi harika bir manzaraya sahip. Sırf bu yüzden bile oraya gelip bir yandan fotoğraf çekerken bir yandan da tatlılarının tadına bakabilirsiniz.  Hafta içi daha az sıra olacağını düşünüyorum (Çikolata aşıkları için söyleyeyim sıra çabuk geliyor, sıra çok olsa da dayanın💪). Ben menüsünü zengin buldum. Tek bir tatlı üzerinden gitmiyor. Yaza ve kışa özel uyarlamaları olan kendilerine özgü tatlıları da bulunuyor.



Ben burayı instagramdan takip etmeye başlamıştım. Hesaplarını kim yönetiyorsa bu kadar aktif kullandıkları için tebrikler👍, adeta diyet bozdurur.  Ben her önüme çıktığında tatlı krizine girdim. Sonunda gidip yediğim için de mutluyum. Şimdi şöyle bir gerçek var. Yediğiniz şey bir tatlı. Yediğinizde karnınızda kelebekler uçuşacak. Adeta aşık olacaksınız diyemem. Yani yemeklerle özel ilişkiler kurmuyorsanız😵… Ama gayet lezzetli güzel vakit geçirmek isteyenlere tavsiyemdir.
Biz ne yedik ? 

Șimdi oradaki bütün ürünleri deneyip yazmayı isterdim tabi ama hali hazırda hem yeni mezun hem de tek mideye sahip olduğum için tek bir tatlı sipariş ettim.Ama arkadaşımın denediği tatlıyı da sizin için tattım ve onu da anlatacağım.😏😅

Ben beyaz çikolatalı browniden yana hakkımı kullandım. Ayrıca ısıtmalarını rica ettim.(Bu sıcakta manyak mısın diyenlere; içindeki beyaz çikolatanın sertleşmemesi için sıcak istedim, size de öyle yemenizi tavsiye ederim).Yanına da soğuk viyana kahvesi söyledik. Sıcak-soğuk birçok kahve çeşidine ulaşabilirsiniz.  Ben şahsen kahveyi sevdim. Ama tatlı zaten ağır diyenlerin daha sade ya da daha sert seçeneklere yönelmesini önerebilirim.  Yoğun çikolatalı bir tatlı istiyorsanız brownie çok başarılı bir seçenek. Yanımdaki arkadaşlarım ise soğuk Hezarfen yemeği tercih ettiler. Bu tatlı içinde çilek muz ve dondurma içermesi ile çikolatanın yer yer bayan o tadını biraz kırıyor. Ama erkek arkadaşım tabağını sıyırırken kız arkadaşım bitiremedi, ağır geldi. Eğer çok tatlı yiyemiyorsanız bir tabak alıp paylaşabilirsiniz. Porsiyonların küçük olmadığını da söyleyerek sizi rahatlatabilirim. Sadece meyve mi var derseniz, hayır. İçinde kahvaltılık gevrek tarzı bir çıtırtı da bulunuyordu. Mazur görün tam olarak ne vardı bilemiyorum. Ama lezzetliydi. Asuman tatlısını bilenler için onu andırıyor ama içinde ekstra muz ve dondurma vardı.


Fiyat olarak ise bence gayet makul fiyatlara sahip. Artık çoğu tatlıcı da 15-16tl altında tatlı bulamıyorsunuz😒. Bizim yediğimiz ve içtiğimiz şeyler 17-18 tl arasındaydı. Bütçesini düşünenler bir ürünü paylaşarak daha uyguna getirebilir. Bu sayede fazla gelirse de israf olmaz. Bırakın damağınızda kalsın yine gidersiniz.😉. Ben farklı şeyler olması adına paylaşamadım. Ama bir daha gidersem ortak yemeyi düşünüyorum.  Ben size her tatlıdan söz edemedim ama buraya instagram adreslerini bırakıyorum. ⇒ https://instagram.com/viyanakahvesi?igshid=11kzaq004m63k  ⇐
 Bol bol paylaşım yapıyorlar ürünleri görebilirsiniz. Hamilelere tavsiye etmiyorum. Canınız çekebilir bebişe işkence olmasın. Giderken bakıp inceleyin.😍
Kısaca özetlersek; çalışanları, tatlıları ve bulunduğu mekanı baz alarak beğendim ve tavsiye ederim. Biri Koşuyolu’nda bir Galata’da olmak üzere iki şubesi mevcut. Bunu avantaj olarak görüyorum. Bazen şube arttıkça kalite düşüyor. Az olsun bizim olsun😅😋 Tabii istisnalar olabilir. Fabrikasyon olmadığı sürece sıkıntı yok.
ÖNCESİ VE SONRASI
⇙                                                     ⇘



Bir daha gidersem denemek istediğim tatlı ise Red Velvet. Birçok yerde yedim fakat şanssızlık sanırım hep bayata denk geldim. Onu da denersem yazının altına yorum olarak eklerim. Benden bu kadar. Gider ve denerseniz yorumlarınızı beklerim.
Sürçi lisan ettiysem affola. Umarım bir sonraki yazımı bu kadar geciktirmem.
Sevgiler ve saygılar.

BENEKLİ BAYKUŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder