13 Mayıs 2016 Cuma

TİYATRO: ÖLÜ ADAMIN CEP TELEFONU



Geçtiğimiz hafta perşembe günü (14.04.2016) çok güzel bir tiyatro izledim. İzledikten sonra içimde oyunculuğa dönmek için o kadar büyük bir heves oldu ki ... Yani anlayacağınız baya özendim oyunculara, bende bıraktıkları hissi bende birilerinde bırakmak, onları etkilemek istedim.






Oyunu Haldun Taner sahnesinde izledim ve görevliler çok ilgiliydi. Oyun süresi 1 saat 45 dakikaydı fakat o kadar zaman ne ara geçti anlamıyorsunuz. Oyuncular cidden çok profesyonellerdi ve işlerini sevdikleri çok belliydi. Dizilerde gördüğümüz oyunculuğu olmayan ama görünüşü nedeniyle hep baş rolleri kapan tipler ya da yakışıklı gözükme kaygısıyla hep okulun popüler çocuğunu oynayarak sadece kendisi gibi olabilen yapmacık  tipler yoktu.


Yazarı Sarah RUHL olan oyunu Arda AYDIN çok iyi yönetmiş. Tüm karakterleri sevmiş olsam da hayran kaldığım,çok başarılı bulduğum hatta o rolü oynamak istediğim iki karakter vardı ki bunlar: Bayan Gottlieb ve Hermia . Mimikleri, hareketleri cidden gülmekten kırdı salonu.Tabii ki bu bir grup çalışması iyi bir uyumları olmasa her karakter kendini gösteremezdi.

Oyunu yöneten Arda Aydın aynı zamanda oyunculardandı ve onu da çok beğendim. Zaten seslendirme yaptığı için duyduğunuzda size de yabancı gelmeyecek.Oyunu anlatmak istemiyorum çünkü izlerseniz benim anlatmamdan daha çok zevk alacağınız kuşkusuz .Ama şunu belirtmek istiyorum sıkılmayacaksınız çünkü her anına neşe katmışlar, geliştirmişler.Özellikle sahne aralarında çalan şarkıları keşke liste halinde verselerdi.Dinlerken zevk alacağınız keyifli dakikalar yaşattı.Ufacık bir spolier verecek olursam da dans ettikleri sahneler çok güzeldi bunu belirtmem lazımdı.  


Maalesef ki tiyatro ülkemizde hak ettiği yeri bulabilmiş değil ama böyle oyunları herkesin izlemesi gerektiğini düşündüğüm için bu yazıyı yazıyorum. İnanın bana kendilerini övmem için para vermediler yani bedavaya övüyorum ama sonuna kadar hak ediyorlar. Bende tiyatro aşkını tekrar alevlendirdikleri için çok minnettarım.

Umarım sizde izler ve keyifli bir gece geçirirsiniz :))


Aşağıdaki linkten oyunları takip edebilirsiniz http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Program.aspx










oyuncular 



BAYAN GOTTLİEB : NERGİS ÇORAKÇI

JEAN: YELİZ GERÇEK

GORDON-DWIGHT: ARDA AYDIN

HERMİA: PELİN BUDAK

CARLOTTA: NURSELİ TIRIŞKAN 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder