4 Ağustos 2016 Perşembe

DARMSTADT ÜÇLEMESİ


Size bu yazıda 3 şey anlatacağım. Öyle Dünyanın 7 harikası kadar harika değiller ya da size anlatacağım çok ilginç hikayeleri yok. Ama bu blog size sıradan bir binayı bile anlatmak için açıldı ee hakkını vermek lazım bu yazıyı o yüzden yazdım :D

Öncelikle burada keyifli bir etkinlik var. Malumunuz Almanya’da bisiklet toplu taşımadan daha çok tercih edilen bir araç. Öyle olunca da hem eğlence hem sporu birleştirdikleri bir etkinlik yapmışlar. 200-250 kişilik bir bisiklet grubu arkalarında bangır bangır müzik çalan bir araç ile tur attıktan sonra daha önce anlaştıkları bir yerde durup eğleniyorlarmış. Bir nevi bisiklet partisi diyebiliriz. Bir süre burada yiyip içip eğlenip evlere dağılıyorlarmış. O kadar kalabalık bir bisiklet grubu görünce heyecanlandım ve sizinle bunu paylaşmak istedim. Maalesef olayın coşkusuna kendimi kaptırınca fotoğraf çekmeyi unutmuşum :D Aşağıdaki fotoğrafta tamamen temsili :D

İkincisini ise çok hoşuma gittiği için anlatıyorum. Öncelikle duvar çok başarılı bir sokak sanatçısı tarafından film karakterleriyle süslemiş, öylesine bir duvar diye düşünmüştüm. Sonrasında öğrendim ki bu güzel duvar Darmstadt’ın en eski sinemasınınmış. İlk olduğu için de onu diğer sinemalardan ayıracak bir duvar yapmışlar. Gerçekten film karakterleriyle kendi farkını ön plana çıkartmış. Öyle çok anlatacak bir şeyi yok ama çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşmak istiyorum. Favorim olan iki karakteri de yan yana çizmeleri ayrıca hoşuma gitti: D




 
Vee sonuncusu ve bu yazının assolistiii …. WALDSPIRALE …. Hundertwasserhaus’lardan (hundertwasser evleri) olarak geçen Darmstadt’daki özel bir bina.




Şöyle anlatayım bu bina dışarıdan görüldüğünde hayranlık uyandıran bir mimariye sahip. Bu apartman Avusturyalı sanatçı Frieedensreich Hundertwasser tarafından tasarlanmış. Bu sanatçı çizdiği resimlerdeki gibi bir apartman tasarlamış. Bina öyle sıradan binalar gibi değil. Düzgün bir çizgi bile göremiyorsunuz. Altın rengi de bu sanatçının sembolü olmuş. Rengârenk görünce iç açan kocaman bir bina. Etrafını da ağaçlarla süslemişler gayet hoş gözüken ilginç bir bina. Daha fazla söze gerek duymadan fotoğraflarla sizi baş başa bırakıyorum :D



















                                             BENEKLİ BAYKUŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder